Saniteettitilat viimeistelevät yrityksen brändi-ilmeen

Mustavalkoisessa WC-tilassa on Conti+ ultra - hana ja valkoinen lavuaari, jonka yläpuolella on kaareva peili. Seinään on myös kiinnitetty saippua-annostelija ja vaatekoukku. Valkoinen WC-pönttö ja WC-kalusteet näkyvät toisessa eriössä, jonka ovi on auki.

WC-tilat, suunnittelu ja asiakaskokemus

Kokonaisvaltaisesti positiivinen asiakaskokemus on kasvavan liiketoiminnan elinehto ja yrityksen brändin muodostumisen kulmakivi. Houkutteleva yritysbrändi ja työntekijöiden viihtyvyyttä tukeva työympäristö rakennetaan lukuisista palasista, joista jokaisella on oma roolinsa onnistuneen kokonaisuuden luomisessa.

Tuttu nyrkkisääntö siitä, että lopputuloksen laatutaso määrittyy sen heikoimman lenkin mukaan, pitää paikkansa erityisesti silloin, kun yritysbrändin houkuttelevuutta tai työympäristön viihtyisyyttä tuetaan uusien tilojen avulla. Valitettavan usein WC-tilojen merkitys unohtuu silloinkin, kun yrityksen tiloihin tehdään kokonaisuudistusta.

Jokainen meistä kuitenkin osaa kertoa oman asiakas- tai työympäristökokemuksensa, jossa WC-tilojen toteutuksessa onnistuttiin poikkeuksellisen hyvin – ja toisaalta myös esimerkin, kun siinä epäonnistuttiin. Nuhjuiset WC-tilat muistetaan pitkään, mutta laadukkaasti toteutetuista puhutaan ääneen myös tuttaville. Siksi positiivisen asiakaskokemuksen luomisessa WC-tilojen merkitystä ei voi vähätellä.

Julkisiin WC-tiloihin erikoistunut yritys – Novosan

Novosan on julkisiin WC-tiloihin erikoistunut yritys, ainoa laatuaan markkinoilla. Novosanin tarina alkoi ympäristöä ja kustannuksia säästävästä innovaatiosta, vedettömästä pisuaarista. Kymmenen kehityksen täytteistä vuotta myöhemmin, tänä päivänä Novosanin ydinosaamista on luoda ekologisia, elämyksellisiä ja tyylikkäitä julkisia WC-tiloja.

Yrityksen koko toimintaa ohjaa vahva tahto tehdä Suomen parhaita julkisia vessoja, jotka suunnitellaan ja toteutetaan asiakkaalle täydellä sydämellä ja kunkin kohteen yksilöllisiin tarpeisiin räätälöitynä. Yksilöllisen toteutuksen lisäksi Novosan erottuu edukseen ajatusmaailmansa puolesta, jossa painottuu se, että jokainen asiakas on ennen kaikkea kumppani.

Kumppanuus Novosanille tarkoittaa sitä, että yhteistyö jatkuu vielä viimeistenkin silikonien kuivuttua ja WC-tilan käyttöönoton jälkeen – parhaimmillaan koko rakennuksen elinkaaren aikaisena kumppanuutena. Koko elinkaaren ajan tarjottavien huolto- ja ylläpitopalveluiden ohella kumppanin näkökulmasta esimerkiksi käsipyyhepapereista murehtiminen jää historiaan.

”Erikoisosaamisellamme voimme tukea sitä, että arkkitehtien visiot ja rakennuttajien toiveet kohteesta toteutuvat viimeistä silausta myöten”, sisustusarkkitehti Julia Kuhanen Novosanilta.

Julkisten WC-tilojen asiantuntija

Novosanin asema markkinoilla perustuu vahvaan asiantuntijuuteen, aitoon tahtotilaan luoda WC-käynneistä elämyksiä sekä jatkuvaan kehitystyöhön, jonka tärkein tietolähde on asiakkaiden ja loppukäyttäjien antama palaute.

”Me olemme aktiivisesti asiakkaisiimme yhteydessä varmistaaksemme, että WC-tiloissa on kaikki kunnossa. Opimme itse parhaiten, kun seuraamme tilojen käyttäjiä, sekä kohteiden siivoamisesta huolehtivien ja niiden kunnostamisesta vastaavien kanssa keskustellen. Paikan päällä käydyn keskustelun ansiosta saamme ensikäden tietoa tilojen toimivuudesta ja kehittämistä vaativista asioista”, Sanna Lahtivesi taustoittaa Novosanin asiakaslähtöistä toimintaa.

Vastuullisuus ja kestävä rakentaminen

Vastuullisuus ja kestävä rakentaminen ovat yhä kasvavia megatrendejä, ja nyt kun 2020- luku on jo nurkan takana, puhutaan paljon vastuullisuuden vuosikymmenestä. Novosan kuitenkin otti tähän varaslähdön jo viime vuosikymmenen vaihteessa.

”Suunnitteluvaiheessa tehdyt materiaalivalinnat, jotka ovat järkeviä ja kestäviä niin ympäristön kuin elinkaaren näkökulmasta, ei välttämättä tarkoita kalliimpaa toteutusta. Sopivia materiaaleja ja ratkaisuja käyttämällä tiloja voidaan pitää kunnossa helpommin ja tulevaisuudessa saneeraukset onnistuvat pienemmällä kustannuksella ja vaivalla. Se tuottaa suuria säästöjä vuosien mittaan”, Novosanin toimitus- johtaja ja perustaja Hanno Airas kertoo.

Novosanin asiantuntemuksesta on asiakkaalle sitä suurempi hyöty, mitä aiemmassa vaiheessa he tulevat mukaan hankkeeseen. Paras lopputulos saadaan, kun Novosan on mukana heti ensimetreiltä alkaen tukemassa kohteen suunnittelua siten, että WC-tiloista tulee varmasti asiakkaan tarpeiden mukaiset, viihtyisät ja näyttävät – ekologisuutta ja kestävää kehitystä unohtamatta.


Sisäkarting-keskus VM Karting Centerin suunnittelutyön lähtökohtana oli tehdä toimivat ja käyttäjäystävälliset WC-tilat. Yrityksen vauhdikas brändi-ilme tuotiin aulasta ja asiakastiloista myös vessoihin.

Mustavalkoisessa WC-tilassa on taustalla kaksi eriötä ja WC-pönttöä. Eröiden ovet ovat auki. Vastakkaisilla seinillä näkyy kaksi allaskalustetta ja niiden yläpuolella on kaarevat peilit. Altaiden viereen, seiniin on kiinnitetty saippua-annostelijat ja vaatekoukut. Punaiset ovenkarmit reunustavat kuvaa.

Novosan, VM Karting Center, esteetön WC-tila
Saniteettitilat viimeistelivät VM Karting Centerin brändi-ilmeen.

” WC-tilat ovat erittäin ammattitaitoisesti tehty suunnittelusta toteutukseen. Lopputulos on aivan yksityiskohtia myöden meidän uuden modernin ilmeen näköinen. Asiakkailtamme kuultua: ”oletteko muuten nähneet kuin makeet nuo vessat?!” kertoo tyytyväisyydestämme kaiken. Isot suosittelut Novosanille!”, VM Karting Center, Calle Lindfors

Novosan, VM Karting Center, miesten vessa

Pilke silmäkulmassa yhdistettynä unelmaan paremmasta vessakokemuksesta – siinä Novosanin resepti. Tällä reseptillä tuomme Suomeen luovaa, asiakaslähtöistä ja ympäristöystävällistä WC-ajattelua.

Miten teillä pyyhkii? Testaa – kokemuksemme mukaan parhaat oivallukset syntyvät vessassa.
Haluatko tietää meistä lisää? Ota yhteyttä. Novosan – ensiluokkaisten vessojen suunnittelu, toteutus ja ylläpito.
Avainsanatjulkinen wc, saniteettitilat, suunnittelu, vessakokemus, WC asiakaskokemus, WC tilasuunnittelu, WC-tila