Novosan.fi -verkkokaupan tilaus-ja toimitusehdot - Novosan

Novosan.fi -verkkokaupan tilaus-ja toimitusehdot

1. Yleistä

1.1 Näitä ehtoja sovelletaan Novosan Oy:n tarjoaman verkkokauppapalvelun (jäljempänä ”verkkokauppa”) käyttöön, jossa asiakkaat voivat hankkia verkkokaupasta Novosan Oy:n tarjoamia tuotteita ja palveluja. Näitä ehtoja sovelletaan lisäksi asiakkaan verkkokaupan kautta tekemiin kaikkiin tilauksiin ja tuotteiden toimituksiin siltä osin kuin yksittäisen tilauksen ja toimituksen yhteydessä ei ole muuta sovittu.
1.2 Rekisteröityessään verkkokauppaan tai ostaessaan tuotteita verkkokaupasta asiakas hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Novosan.fi-sivustolla on näitä ehtoja tarkentavia ehtoja, tiedonantoja ja ohjeita.
1.3 Verkkokaupan kautta tehtävä sopimus syntyy asiakkaan ja Novosan Oy:n (jäljempänä ”Palveluntarjoaja”) välillä. Sopimuksen osapuolet ilmoitetaan verkkokaupassa ostoskorin yhteydessä ja tilausvahvistuksessa.
1.4 Verkkokauppaa käyttävän henkilön (jäljempänä ”Asiakas”) tulee olla täysi-ikäinen ja täysivaltainen. Muut kuin palvelua käyttävät kuluttajat ovat yritysasiakkaita, mukaan lukien luonnolliset henkilöt, jotka käyttävät verkkokaupasta ostettua tuotetta elinkeinotoiminnassa. Yritysasiakkaisiin ei sovelleta näiden ehtojen kohtia 6 ja 7. Yritysasiakkailla ei ole tilauksen peruutus- ja tuotteiden palautusoikeutta.

2. Henkilötiedot ja niiden käyttö

Asiakasta koskevat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Novosan Oy:n toimesta asiakasrekisteriin. Henkilötietojen käyttöä koskeva tietosuojaseloste on nähtävissä tietosuojaselosteessa.

3. Rekisteröityminen

3.1 Verkkokaupan käyttö edellyttää toimivaa sähköpostiosoitetta. Rekisteröityminen Oma tili -sivun kautta ei ole välttämätöntä verkkokaupan käyttämiselle, mutta tietyt verkkokaupan toiminnallisuudet ovat vain rekisteröityneiden ja verkkokauppaan kirjautuneiden käyttäjien käytettävissä. Rekisteröitymällä Asiakas voi nopeuttaa asiointia sekä hallinnoida tiliin liitettyjä tietoja.
3.2 Asiakas vastaa Palveluntarjoajalle antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja käyttäjätunnuksen sekä salasanan käytöstä ja säilytyksestä.
3.3 Palveluntarjoajalla on oikeus evätä rekisteröityminen ja oikeus tarvittaessa sulkea käyttäjätunnus oman harkintansa mukaan.

4. Tuotteet, tilaaminen ja toimitus

4.1 Asiakas voi tehdä tilauksen palvelussa. Tehty tilaus sitoo Asiakasta. Tilaus vahvistetaan lähettämällä sähköpostiviesti Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistuksen jälkeen sopimus on osapuolia sitova.
4.2 Kunkin tuotteen tiedot, ominaisuudet, saatavuus, hinta, toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotteen valinnan ja ostamisen yhteydessä. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa verkkokaupassa myytävien tuotteiden valmistajien tai muiden kolmansien osapuolien omilla sivuilla esittämistä tiedoista.
4.3 Hinnat määräytyvät tilauspäivänä voimassa olevat hinnaston tai erillisen tarjouksen mukaisesti. Palveluntarjoaja pidättää itsellään hinnanmuutosoikeuden vastaanotettuihin tilauksiin hinnastojen muuttuessa. Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu.
Palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa tilaus, jos tuotteen hinta on verkkokaupassa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta ja voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Tällöin hintamuutoksesta otetaan yhteyttä asiakkaaseen ja kaupan voi halutessaan purkaa ilman kuluja. Tällaisia virheitä ovat esimerkiksi pilkku- tai yksikkövirhe.
4.4 Tilaus toimitetaan tilauksen mukaiseen toimitusosoitteeseen Manner-Suomessa tai lähimpään Postin toimipisteeseen. Kuljetus ei sisällä lähetyksen sisään-, kerros- tai uloskantoa eikä asennusta tai vanhan tuotteen poisvientiä. Posti toimitetaan toimitusosoitteeseen toimitettaessa ulko-ovelle tai suurempi lähetys (yli 35 kg) jakeluauton viereen, paikkaan mihin kunkin toimituksen käyttämä jakeluauto pääsee.
Kotiinkuljetus koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Toimituskustannukset eivät sisällä toimitusta saareen tai muille normaalin posti- ja jakelulogistiikan ulkopuolella oleville alueille. Jos asiakas haluaa tilata tuotteita Lappiin tai saareen, johon kulku on maantielautalla, lossilla tai yhteysaluksella, on hänen otettava ensin yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@novosan.fi. Näin voimme varmistaa, onko toimitus mahdollinen, ja aiheutuuko siitä lisäkustannuksia.
Emme toimita tuotteita poste restante -osoitteisiin tai ulkomaille.
Nouto varastolta on mahdollinen, mutta noudosta ja sen ajankohdasta tulee sopia etukäteen sähköpostitse asiakaspalvelun kanssa asiakaspalvelu@novosan.fi.
4.5 Asiakkaan kulloinkin valittavana olevat toimitusvaihtoehdot ilmoitetaan palvelussa. Asiakkaalle ilmoitetaan tuotteen arvioitu toimitusaika, joka varastotuotteissa on 2–5 arkipäivää. Mikäli tuotteen toimituksessa ilmenee toimitusvaikeuksia, Asiakkaaseen otetaan yhteyttä Palveluntarjoajan toimesta.
4.6 Mikäli samassa tilauksessa on useampi tuote tai tuotteilla on eri toimitusajat, tuotteet toimitetaan Asiakkaalle pääsääntöisesti yhtenä toimituksena tilattujen tuotteiden pisimmän toimitusajan mukaan.
Palveluntarjoaja ei ole kuitenkaan velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy Palveluntarjoajasta riippumattomista syistä. Asiakas voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
4.7 Toimitukset tapahtuvat arkipäivisin ja arvioitu toimitusaika lasketaan arkipäivien perusteella.
4.8 Toimituksiin ei sisälly tuotteiden sisään kantoa tai siirtämistä Asiakkaalla eikä pakkausmateriaalien poisvientiä Asiakkaalta. Toimituksen siirto vastaanottohetkestä eteenpäin on Asiakkaan vastuulla.
4.9 Asiakkaan tulee huolehtia, että sovitulle toimitusajankohdalle on järjestetty toimituksen vastaanotto. Asiakkaalta tarkastetaan tuotteen luovutuksen yhteydessä henkilöllisyys. Jos tuotteen noutaa tai vastaanottaa muu kuin tuotteen tilannut Asiakas, tulee noutajalla tai vastaanottajalla olla valtakirja Asiakkaalta. Noutamatta tai vastaanottamatta jäänyt tuote palautuu Palveluntarjoajalle.
4.10 Asiakkaan tulee välittömästi tuotteet saatuaan tarkistaa, että toimitus vastaa Asiakkaan tilausta ja Postin rahtikirjaa / lähetettä eikä tuotteissa ole näkyvissä mahdollisia ulkoisia kuljetusvaurioita. Asiakasta pyydetään ilmoittamaan mahdolliset tuotepuutteet ja kuljetusvauriot Novosan Oy:n asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@novosan.fi seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Jos tuote on vaurioitunut, on vastaanottajan tehtävä siitä merkintä Postin rahtikirjaan / lähetteeseen.

5. Maksutavat

5.1 Asiakas maksaa tuotteen verkkokaupassa tilauksen yhteydessä. Maksamisen voi suorittaa verkkokaupassa kulloinkin käytettävissä olevana verkkomaksuna, yleisimmillä luottokorteilla, joihin kuuluu myös MobilePay, tai erämaksulla.
5.2 Palveluntarjoajan maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelutarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839–7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839–7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Laskun ja kertaluoton myöntää Collector Payments Finland Oy. Myönteisen luottopäätöksen jälkeen lasku tai kertaluotto siirtyy Collector Payments AB:lle.
Laskulla asiakas saa aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ennen laskun erääntymistä. Laskuun lisätään laskutusmaksu 3,80 €.
Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.
Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin. Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1–36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.
Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Novosan Oy:n verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Novosan Oy:n verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.
Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39.
Lisätietoja www.collector.fi.

6. Tilauksen peruuttaminen ja tuotteiden palautusoikeus

6.1 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä lukien. Ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä voi tehdä yksiselitteisellä kirjallisella ilmoituksella sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@novosan.fi.
6.2 Palveluntarjoaja on yhteydessä Asiakkaaseen vastaanotettuaan peruuttamisilmoituksen. Palveluntarjoaja lähettää Asiakkaalle sähköpostilla palautuslähetteen ja antaa palautusnumeron, jolloin palautus on Asiakkaalle ilmainen. Asiakkaan tulee palauttaa tuote Postitse neljäntoista (14) päivän kuluessa Palveluntarjoajalle peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Asiakkaan tulee liittää palautukseen palautuslähete.
6.3 Tuotteen palautusoikeutta rajoittavat kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n määräykset. Asiakkaan tilauksen mukaan valmistetuilla, muokatuilla tai muutoin räätälöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.
6.4 Palautuksen edellytyksenä on, että tilaus on peruutettu näiden ehtojen mukaisesti ja tuote on käyttämätön, myyntikelpoinen ja pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa. Palautuksen tulee sisältää kaikki tuotteen osat ja ohjekirjat. Mikäli palautettua tuotetta on käytetty vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti palautuskuluineen. Tilatun tuotteen noutamatta tai vastaanottamatta jättäminen ei riitä palautusehtojen täyttymiseen.
6.5 Asiakas vastaa palautukseen mahdollisesti liittyvistä muista välittömistä ja välillisistä kustannuksista (esim. tarvittavat pakkausmateriaalit, matkakustannukset).

7. Kaupan peruuttamisen vaikutukset

7.1 Palveluntarjoaja palauttaa peruutetusta tilauksesta kauppahinnan sekä toimitusmaksun edullisimman vakiotoimitustavan mukaisesti. Toimitusmaksu sekä laskutuslisä palautetaan kokonaisuudessaan vain, jos Asiakas palauttaa kaikki tilaamansa tuotteet. Lisäkustannuksia siitä, että edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeava toimitustapa on valittu, ei hyvitetä. Maksut palautetaan ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen vastaanottamisesta.
7.2 Suoritus palautetaan sillä maksuvälineellä, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Asiakkaalle ei aiheudu maksun palautuksesta kustannuksia. Maksu palautetaan viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun Palveluntarjoaja on saanut tuotteet takaisin tai sille on esitetty näyttö, että palautettavat tuotteet on lähetetty takaisin, sen mukaan kumpi ajankohta on aikaisempi. Asiakas saa tarvittavat ohjeet sähköpostitse.

8. Tuotteen virhe ja takuu

8.1 Palveluntarjoajalla on lakisääteinen vastuu tavaran virheestä.
8.2 Virhetilanteessa Asiakkaan tulee olla ensin yhteydessä Novosan Oy:n asiakaspalveluun sähköpostilla asiakaspalvelu@novosan.fi.
8.3 Tuotteen valmistaja voi myöntää tuotteelle takuun. Jos tuotteelle myönnetään takuu, takuutodistuksena toimii verkkokaupan tilausvahvistus (Asiakkaan kuitti). Palveluntarjoaja vapautuu takuuajan vastuusta, mikäli voidaan osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoontuminen on aiheutunut tapaturmasta, tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.

9. Vastuunrajoitus

9.1 Palveluntarjoaja ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat Asiakkaalle verkkokaupasta tai sen käytöstä taikka siitä, ettei verkkokauppa ole käytössä.
9.2 Näillä ehdoilla ei rajoiteta Palveluntarjoajan vastuuta henkilövahingoista eikä Palveluntarjoajan tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutuvista vahingoista, eikä myöskään sellaista vastuuta, jota ei soveltuvan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaan voida poissulkea eikä rajoittaa.

10. Muut ehdot

10.1 Palveluntarjoaja ei vastaa verkkokaupasta ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle.
10.2 Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.
10.3 Verkkokaupan sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle ja/tai sen yhteystyökumppaneille. Verkkokaupan sisällön, tekniikan, tai materiaalien kopioiminen tai käyttö ilman Palveluntarjoajan lupaa on kielletty muuhun kuin Asiakkaan omaan henkilökohtaiseen yksityiseen käyttöön.
10.4 Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa verkkokaupan sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävillä novosant.fi-sivustolla.
10.5 Verkkokaupan osiin tai sivuihin saattaa sisältyä kolmannen osapuolen tarjoamia palveluita tai linkkejä kyseisiin tuotteisiin tai palveluihin. Tällaisiin kolmannen osapuolen palveluihin sovelletaan erillisiä ehtoja ja tietosuojaperiaatteita.
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa tällaisista palveluista ja niiden käyttö tai muu hyödyntäminen luo sopimussuhteen Asiakkaan ja kolmannen osapuolen välille, ei Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välille.
10.6 Asiakas sitoutuu käyttämään verkkokauppaa vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Asiakas vastaa täysimääräisesti näiden sopimusehtojen sekä lain ja hyvän tavan vastaisella verkkokaupan käytöllä aiheuttamastaan vahingosta Palveluntarjoajalle, muille käyttäjille ja kolmansille osapuolille. Palveluntarjoajalla on milloin tahansa oikeus estää verkkokaupan käyttäminen sekä ostosten tekeminen.
10.7 Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.
Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Mikäli Asiakas on yritysasiakas, eikä tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kaikki tätä sopimusta koskevat riidat käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa.